Analisis Faktor Yang Memengaruhi Keputusan Pembelian Rumah Di Perumahan Graha Indah Paciran Lamongan
Abstract
Introduction: This study aims to determine the factors that influence consumer purchasing decisions in purchasing homes in Graha Indah Housing Paciran Lamongan. Method: The method  used in this  research  is  factor  analysis  with  the sampling technique using a combination of cluster sampling and purposive sampling. Finding/Results: The results of this analysis  indicate  that  there  are  6 factors  that  influence consumer decisions in buying a home in Graha Indah Housing Paciran Lamongan, namely Marketing Strategy, Personal and Environmental, Social, Economic, Relief, and Desire. While the most dominant factor is consumer external factors, namely the Marketing Strategy factor with a percentage of 16,217%.
Keywords: factors, consumer behavior, purchasing decisions
References
Arikunto, S. (2010), Prosedur Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta. Arikunto, S. (2006), Prosedur Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta.
Asnawi, N,Masyhuri. (2009). Metodologi Riset Manajemen Pemasaran. Malang: UIN-Malang Press. Assael, H. (2002). Consumer Behavior and Marketing Action. Edisi Ke-3. Boston: Kent Publishing
Company.
Faris, I,Abdurrahman. (2013). Modul Analisis Statistika SPSS Konsep dan Praktek. Lamongan: Sekolah
Tinggi Ilmu Ekonomi (STIE) Muhammadiyah Paciran.
Kotler, P., & Kevin,L,Keller. (2016). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga Press. Malhotra, N. (2014). Basic Marketing Research. England: Pearson Education.
Pusat Pembinaan dan Pengembangan Bahasa Departemen Pendidikan Nasional Republik Indonesia. 2010, Pedoman Umum Ejaan yang Disempurnakan & Pedoman Umum Pembentukan Istitlah. Bandung: Yrama Widya.
Sangadji,E.M., & Sopiah. (2013). Perilaku Konsumen: Pendekatan Praktis Disertai Himpunan Jurnal
Penelitian. Yogyakarta: Andi Press.
Santoso.,& Tjiptono. (2001). Riset Pemasaran Jasa. Yogyakarta: Andi Offset. Sugiyono. (2010). Metode Penelitian Bisnis. Bandung: Alfabeta Press.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta Press.
Supranto, J, Limakrisna,N. (2011). Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. Jakarta: Mitra Wacana
Media.
Ulum,I. (2011). Klinik Skripsi. Malang: Aditya Media Publishing.
Widayat. (2004). Metode Penelitian Pemasaran. Malang: CV. Cahaya Press.
Yuwono, T, Abdullah, P. (1994). Kamus Lengkap Bahasa Indonesia Praktis. Surabaya: Arkola
Aisyah, S.(2003), Analisis Faktor-Faktor yang Memengaruhi Perilaku Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Barang-Barang Konsumsi di Minimarket KPRI UNESA Kampus Ketintang, Skripsi, Universitas Negeri Surabaya.