Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pada S2 Komputer Paciran-Lamongan
Abstract
Introduction: This study aims to determine the effect of service quality  and  product  quality  on  purchasing  decision  in  S2 Paciran-Lamongan Computers. Method: The numbers of samples taken in this study were 100 respondents who were S2 Computer consumer. The sampling technique in this study used the Simple Random Sampling method. Data collection is done using a questionnaire. Finding/Results: Based on the results of the analysis that has been done obtained a regression equation that is Y = 2.205 + 0.198 x1 + 0.482 x2 + e, from the results of statistical analysis, it is known that there are positive and significant  influences,  independent  variables affect  the dependent variable with the results of simultaneous F count test (178,574)> from F table (3.09), with a significant level of 0.004 and 0,000 below 0.005, meaning that simultaneously there is an influence of location variables and prices on purchasing decisions. The results of the R² correlation test show that the results of R square of 0.786 means that the contribution of the influence  of  the  independent  variables  on  the  dependent variable is 78.6% while the remaining 21.4% is influenced by other variables not included in this study.
Keywords: Service Quality, Product Quality, Customer Satisfaction
References
Anwar, Prabu M. (2002). Manajemen Sumber Daya Manusia Peusahaan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Arikunto, S. (2013). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta. Arikunto, S. (2010), Prosedur Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta.
Crosby, Philip B. (1979). Quality is Free: The Art of Making Quality Certain. New York: New American Library.
Feigenbaum, A. V. (1986). Total Quality Control. 3th Ed. Singapore: McGraw-Hill. Garvin, David A. (1998). Managing Quality. New York: The Free Press
Ghozali, Imam. (2016). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS 23. Edisi Ke-8. Cetakan Ke-7. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro
Hasan, Iqbal. (2012). Pokok-Pokok Materi Statistik I (Statistik Deskriptif). Jakarta: Bumi Aksara. Husein, Umar. (2011). Metode Penelitian Untuk Skripsi dan Tesis Bisnis. Edisi Ke-11. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Kotler, Philip & Amstrong, Gary. (2014). Prinsip-Prinsip Manajemen. Edisi Ke-14. Jilid 1. Jakarta: Erlangga Press.
Kotler, Philip & Amstrong, Gary. (2014). Prinsip-Prinsip Manajemen. Edisi Ke-14. Jilid 2. Jakarta: Erlangga Press.
Kotler, P., & Kevin,L,Keller. (2016). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga Press
Nazir, Moh. (2014). Metode Penelitian. Bogor: Ghalia Indonesia.
Santoso.,& Tjiptono. (2001). Riset Pemasaran Jasa. Yogyakarta: Andi Offset Sekaran,
Uma. (2013). Research Methods For Business. Jakarta: Salemba Empat.
Sugiyono. (2001). Metode Penelitian Administrasi. Bandung: CV. Alfabeta.
Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Jakarta: CV. Alfabeta.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Administrasi. Bandung: CV. Alfabeta.
Tjiptono, Fandy. (2008). Strategi Pemasaran. Edisi Ke-3. Yogyakarta: Andi Offset. Tjiptono,Fandy. (2012). Total Quality Management. Jakarta: Ghalia Indonesia
Daulay, N. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian (Study Kasus Pada Ayam Penyet Surabaya Jl. Mansyur Medan). Skripsi. Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan.
Ismayanti. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Dan Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Di Warung Spesial Sambel Plengkung Gading Jalan Mayjen Sutoyo Yogyakarta. Skripsi. Universitas Negeri Yogyakarta.
Duwi. (2011). Analisis Regresi Linear Berganda. Dikutip Pada 23 Juli 2019 dari http://duwiconsultant.blogspot.com/2011/11/analisis-regresi-linier-berganda/html?m=1.
Faizal. (2018). Memahami Perbedaan Data Primer dan Sekunder. Dikutip Pada 24 Juli 2019 dari http://www.sharingid.com/memahami-perbedaan-data-primer-dan-sekunder/.
Fatih. (2015). Strategi Pemasaran: Pengertian, Fungsi, Tujuan, Konsep, dan Contohnya. Dikutip Pada
Juli 2019 dari https://maxmanroe.com/vid/contact.
Hidayat, A. (2017). Pengertian Dan Penjelasan Uji Autokorelasi Durbin Watson. Dikutip Pada 24 Juli
dari http://www.statistikian.com/2017/01/uji-autokorelasi-durbin-watson-spss.html. Junaidi. (2015). Tabel Durbin Watson. Dikutip Pada 24 Juli 2019 dari
https://www.coursehero.com/file/12709548/tabel-durbin-watson/. Muhammad, N. (2008). Uji Asumsi Klasik. Dikutip Pada 22 Juli 2019 dari
https://dataolah.blogspot.com/2012/07/v-behavioruridefaultvmlo.html. Siswandari. (2012). Uji Asumsi Klasik. Dikutip Pada 22 Juli 2019 dari
https://dataolah.blogspot.com/2012/07/v-behavioruridefaultvmlo.html?m=1.