Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pada S2 Komputer Paciran-Lamongan

Penulis

  • Wahyu Prihatiningsih Universitas Muhammadiyah Lamongan, Indonesia
  • Suyitno Suyitno Universitas Muhammadiyah Lamongan, Indonesia
  • Rizky Wahyudha Rosiawan Universitas Muhammadiyah Lamongan, Indonesia

Abstrak

Introduction: This study aims to determine the effect of service quality  and  product  quality  on  purchasing  decision  in  S2 Paciran-Lamongan Computers. Method: The numbers of samples taken in this study were 100 respondents who were S2 Computer consumer. The sampling technique in this study used the Simple Random Sampling method. Data collection is done using a questionnaire. Finding/Results: Based on the results of the analysis that has been done obtained a regression equation that is Y = 2.205 + 0.198 x1 + 0.482 x2 + e, from the results of statistical analysis, it is known that there are positive and significant  influences,  independent  variables  affect  the dependent variable with the results of simultaneous F count test (178,574)> from F table (3.09), with a significant level of 0.004 and 0,000 below 0.005, meaning that simultaneously there is an influence of location variables and prices on purchasing decisions. The results of the R² correlation test show that the results of R square of 0.786 means that the contribution of the influence   of  the  independent   variables  on   the   dependent variable is 78.6% while the remaining 21.4% is influenced by other variables not included in this study.

Keywords: Service Quality, Product Quality, Customer Satisfaction

Referensi

Anwar, Prabu M. (2002). Manajemen Sumber Daya Manusia Peusahaan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.

Arikunto, S. (2013). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta. Arikunto, S. (2010), Prosedur Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta.

Crosby, Philip B. (1979). Quality is Free: The Art of Making Quality Certain. New York: New American Library.

Feigenbaum, A. V. (1986). Total Quality Control. 3th Ed. Singapore: McGraw-Hill. Garvin, David A. (1998). Managing Quality. New York: The Free Press

Ghozali, Imam. (2016). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS 23. Edisi Ke-8. Cetakan Ke-7. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro

Hasan, Iqbal. (2012). Pokok-Pokok Materi Statistik I (Statistik Deskriptif). Jakarta: Bumi Aksara. Husein, Umar. (2011). Metode Penelitian Untuk Skripsi dan Tesis Bisnis. Edisi Ke-11. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.

Kotler, Philip & Amstrong, Gary. (2014). Prinsip-Prinsip Manajemen. Edisi Ke-14. Jilid 1. Jakarta: Erlangga Press.

Kotler, Philip & Amstrong, Gary. (2014). Prinsip-Prinsip Manajemen. Edisi Ke-14. Jilid 2. Jakarta: Erlangga Press.

Kotler, P., & Kevin,L,Keller. (2016). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga Press

Nazir, Moh. (2014). Metode Penelitian. Bogor: Ghalia Indonesia.

Santoso.,& Tjiptono. (2001). Riset Pemasaran Jasa. Yogyakarta: Andi Offset Sekaran,

Uma. (2013). Research Methods For Business. Jakarta: Salemba Empat.

Sugiyono. (2001). Metode Penelitian Administrasi. Bandung: CV. Alfabeta.

Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Jakarta: CV. Alfabeta.

Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Administrasi. Bandung: CV. Alfabeta.

Tjiptono, Fandy. (2008). Strategi Pemasaran. Edisi Ke-3. Yogyakarta: Andi Offset. Tjiptono,Fandy. (2012). Total Quality Management. Jakarta: Ghalia Indonesia

Daulay, N. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian (Study Kasus Pada Ayam Penyet Surabaya Jl. Mansyur Medan). Skripsi. Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan.

Ismayanti. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Dan Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Di Warung Spesial Sambel Plengkung Gading Jalan Mayjen Sutoyo Yogyakarta. Skripsi. Universitas Negeri Yogyakarta.

Duwi. (2011). Analisis Regresi Linear Berganda. Dikutip Pada 23 Juli 2019 dari http://duwiconsultant.blogspot.com/2011/11/analisis-regresi-linier-berganda/html?m=1.

Faizal. (2018). Memahami Perbedaan Data Primer dan Sekunder. Dikutip Pada 24 Juli 2019 dari http://www.sharingid.com/memahami-perbedaan-data-primer-dan-sekunder/.

Fatih. (2015). Strategi Pemasaran: Pengertian, Fungsi, Tujuan, Konsep, dan Contohnya. Dikutip Pada

Juli 2019 dari https://maxmanroe.com/vid/contact.

Hidayat, A. (2017). Pengertian Dan Penjelasan Uji Autokorelasi Durbin Watson. Dikutip Pada 24 Juli

dari http://www.statistikian.com/2017/01/uji-autokorelasi-durbin-watson-spss.html. Junaidi. (2015). Tabel Durbin Watson. Dikutip Pada 24 Juli 2019 dari

https://www.coursehero.com/file/12709548/tabel-durbin-watson/. Muhammad, N. (2008). Uji Asumsi Klasik. Dikutip Pada 22 Juli 2019 dari

https://dataolah.blogspot.com/2012/07/v-behavioruridefaultvmlo.html. Siswandari. (2012). Uji Asumsi Klasik. Dikutip Pada 22 Juli 2019 dari

https://dataolah.blogspot.com/2012/07/v-behavioruridefaultvmlo.html?m=1.

Diterbitkan

2020-08-11

Cara Mengutip

Prihatiningsih, W., Suyitno, S., & Rosiawan, R. W. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pada S2 Komputer Paciran-Lamongan. Journal of Economics, Management, and Business Research, 1(1). Diambil dari https://jurnal.umla.ac.id/index.php/JEMBER/article/view/133

Terbitan

Bagian

Articles

Citation Check